Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie, ul. Bieszczadzka 2, 38-400 Krosno

 

Siedzibę Dyrekcji stanowi budynek, w którego skład wchodzą dwie trzykondygnacyjne części, usytuowane na planie litery „L”, połączone korytarzem na poziomie I piętra.

 

Część budynku, znajdująca się od strony ulicy Bieszczadzkiej nie jest obecnie w żaden sposób przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

 

Skrzydło siedziby zbudowane w głębi działki, otoczone ogrodem, posiada takie udogodnienia. Od strony szerokiego, wewnętrznego parkingu za ogrodzeniem Dyrekcji, znajduje się wejście na parter budynku, z podjazdem dla wózków inwalidzkich.

 

Poruszanie się osób niepełnosprawnych po siedzibie Dyrekcji jest możliwe tylko w obrębie parteru tego skrzydła budynku. Z uwagi na brak windy nie jest możliwe przedostanie się osób o szczególnych wymaganiach na piętro, gdzie znajduje się sekretariat i gabinety Dyrekcji. Drzwi i przejścia w tej części budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą przejście osobie niepełnosprawnej. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

 

Budynek nie jest jednak wyposażony w szczególne oznaczenia, ani systemy dźwiękowe, wspomagające poruszanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym.

Po budynku można natomiast poruszać się z psem asystującym.

 

Osoba niepełnosprawna ma możliwość poproszenia dowolnego pracownika Dyrekcji, który przyjdzie do tej części budynku i udzieli wszystkich niezbędnych informacji. Istnieje tutaj także możliwość organizowania spotkań z Dyrekcją na Sali narad, obok której znajduje się toaleta, przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

 

Wśród pracowników biura zdecydowana większość posługuje się wyłącznie językiem polskim. Jest możliwość poproszenia o rozmowę z pracownikiem, komunikującym się także w języku angielskim.

Żadna z zatrudnionych tutaj osób nie zna języka migowego. W przypadku wcześniejszego umówienia wizyty i zgłoszenia zapotrzebowania na tłumaczenie w języku migowym z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, dołożymy starań o zapewnienie tej formy komunikacji.

 

Z budynku Dyrekcji można łatwo i bezpiecznie dostać się na obszar ogrodu, gdzie nie stwarzające barier komunikacyjnych ścieżki prowadzą do wiaty edukacyjnej i przestrzeni, prezentujących różne rodzaje drewna, a także gatunki roślin i zwierząt. Urozmaicone otoczenie ogrodu zapewnia dogodne warunki do zajęć przyrodniczo-leśnych, również dla osób o szczególnych wymaganiach.