Asset Publisher Asset Publisher

DEGUSTOWALI DOBRE Z LASU

Ubiegły piątek upłynął pod znakiem wspaniałych leśnych smaków i zapachów. A wszystko za sprawą stoiska promocyjnego, przy którym leśnicy z Nadleśnictwa Kołaczyce promowali zdrową żywność z polskich lasów. 4 października w Domu Ludowym w Wolicy odbył się Kongres Kół Gospodyń Wiejskich zorganizowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Środowiska.

W wydarzeniu wzięło udział ponad 200 osób, w tym członkinie 14 KWG z powiatów: jasielskiego, krośnieńskiego i dębickiego. Kongres odbył się w ramach cyklu spotkań „Programy rządowe na rzecz rozwoju polskiej wsi”. Podczas wykładów przeprowadzonych przez przedstawicieli Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz pracowników ARMiR w Rzeszowie uczestnikom zaprezentowane zostały programy dotyczące działań na rzecz rozwoju wsi takie jak: „Program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, „Program gospodarki wodno– ściekowej”, „Program Czyste Powietrze”, „Regeneracja środowiskowa gleb poprzez ich wapnowanie”, „Agroenergia” oraz „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.

Przedstawiciel Pełnomocnika Rządu ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw informował także w jaki sposób zdobyć środki na organizację wielu społecznych inicjatyw, prowadzić dobrze prosperującą działalność zarobkową, a także jak otrzymać dofinansowanie dla Koła i jak rozliczyć pozyskane środki.

Wśród stoisk promocyjnych znalazło się również stoisko RDLP w Krośnie na którym leśnicy z Kołaczyc, promowali zdrową żywność pochodzącą z polskich lasów. Na stołach znalazła się nie tylko dziczyzna, ale także przetworzone płody runa leśnego m.in. konfitury z poziomek i borówek, soki z malin, rokitnika, brzozy, syropy z czarnego bzu z dodatkiem miodu, owocowe herbaty czy różnorodne zioła do zaparzania.

Zainteresowani degustując wyroby mogli przekonać się nie tylko o ich walorach smakowych, ale także dowiedzieć się o właściwościach odżywczych i zdrowotnych. Produkty marki „Dobre z lasu” cieszyły się ogromnym zainteresowaniem przybyłych gości. Uczestnicy kongresu ustawiali się w długich kolejkach, aby móc spróbować niecodziennych przysmaków. Dodatkowo rozdawane były ulotki oraz gadżety promujące markę „Dobre z lasu”.

Tekst: Jerzy Kaleta

Fot: Gabriela Markowicz